Instantní nápady – velká past.
Je poměrně snadné podlehnout kouzlu „mozkových bouří“, zvlášť když nevíte kudy kam. Ty však jsou jen zaručenou cestou k průměrnému výsledku.
Samozřejmě, na trhu, kde se všechno dělá asap, včera–bylo–pozdě a za pět–padesát se instantní nápady mohou zdát žádanou komoditou, ale vyplatí se pokládat si stále otázku, k čemu je potřebujete. Nejspíš k tomu, abyste vyřešili nějaký problém. A chcete ho zalátat rychlou jehlou anebo si vaše značka zaslouží vynikající výsledek?
Za těch posledních třicet let jsem byl na mnoha brainstorminzích a vypozoroval jsem toto:
– k mozkovým bouřím dochází nejčastěji na základě špatného zadání
– přijít rychle s OK myšlenkou dokáže úplně každý
– míra nadšení z nahozeného nápadu se rovná míře zoufalství
– nejvíc jsou slyšet moudroprdi, kteří se jen rádi poslouchají
– ti skutečně chytří sedí a nemluví
Pokud chcete skvělé řešení, musíte vybojovat čas pro ty, kteří nemluví ale mají talent. Jinak to nejde. Musíte jim dát prostor přemýšlet.
Vše se stále vrací k té úplně nejdůležitější otázce:
K čemu opravdu potřebujete kreativní řešení a co od něj očekáváte?