Nikdy jsem to veřejně neřekl. Tak teď.
LinkedIn je plný lidí, co právě změnili svět. Vyhráli tendr. Zachránili značku. Objevili sebe. A ideálně i smysl života, vesmíru a tak vůbec.
Podle příspěvků by to tu měl být samý génius.
A často je těžké poznat, kdo má opravdu co říct – a kdo jen hezky formuluje nesmysly nebo recykluje cizí moudra.
Těch druhých je tu většina.
Občas tu běží ankety typu „Kdo vás nejvíc ovlivnil?“, „Koho sledujete?“
Tak jsem si řekl, že jednou odpovím taky.
Na prvním místě: Josef Havelka.
Pracoval jsem s ním nejdéle (10 let) a naučil mě víc než všechny kurzy, konference a chytré knížky dohromady.
Díky, Josefe.
Pak pár lidí, které jsem sice nikdy nepotkal – ale formovali mě stejně zásadně:
Leo Burnett. David Ogilvy. David Abbott.
Lepší se učit od mrtvého velikána než živého blbce.
A ti, od kterých jsem měl to štěstí učit se přímo:
Cal Bruns. Oistein Borge. Paul Arden. Graham Fink. Jeff Goodby. Bonnie Wan. John Hegarty – který mě stále ovlivňuje svým pohledem na kreativitu.
A ještě dvě inspirace, které se sice nevěnují reklamě, ale o to víc říkají o světě:
The Economist – kvůli kontextu.
Rick Rubin – kvůli esenci.
Shrnuto:
Chci pracovat a učit se jen od těch nejlepších.
Protože znáte to: Kým se obklopuješ – tím se stáváš.
A taky proto, že život je příliš krátký na to, nechat si radit od blbců.
PS: a pokud vám to přijde jako reklama na knihu The Creative Act: A Way of Being, tak máte pravdu a vřele vám ji doporučuji.