MYTH 4: BRANDING IS JUST A LOGO AND TAGLINE

Branding

Skutečný význam brandingu značkám spíše uniká. Jeho vliv na výkon značky je ale zásadní.

Přesvědčení, že za pojmem branding je schované jen logo, obrázek a chytlavý claim je jedním z velkých omylů, se kterým se setkáváme. Takové vnímání je nejen povrchní a omezující, ale hlavně nebezpečně zavádějící. V důsledku nepochopení nebo podcenění významu brandingu značky jednoduše nedokážou využít naplno svůj vlastní potenciál. Jejich performance selhává. Branding je proto jednou z prvních položek, kterým se při své práci na brand auditu značky věnujeme.

Branding představuje mnohostranný a ucelený zážitek, který vaše značka svému publiku nabízí. Je to celá cesta – od okamžiku, kdy člověk uvidí vaši reklamu, přes balení, které rozbalí, až po fakturu či účet, který obdrží. Zkrátka zkušenost se značkou napříč všemi touch pointy. Je to živá, dýchající kultura vaší značky, která zahrnuje vystupování zákaznické služby, marketingové strategie a to nejdůležitější, vaši schopnost dostát svým slibům. Nejde jen o vizuální atraktivitu, ale o to, zda jste na své cestě konzistentní a zda jsou všechny prvky nastaveny tak, aby podpořily příběh značky a rezonovaly s těmi, kterým chcete sloužit.

Skutečný branding je o vytvoření ucelené kultury, konzistentního tone-of-voice a sjednocení všech vizuálních, verbálních a zvukových prvků (projevů) značky. Zapomeňte na řeči o rozpočtové nákladnosti. Toto je jediná cesta, jak uspět. Dá se ale udělat chytře. Důležité je být zaměřený. Buďte neochvějně důslední a vytrvalí. Branding je ve své podstatě procesní záležitostí, ne otázkou jedné „hurá“ spontánní akce.

Nekonečná evoluce. Branding nikdy není statický. Jde o to zůstat věrný své podstatě, svému poslání a zároveň být dostatečně flexibilní, abyste odhodili, co nefunguje a posilovali to, co vás činí jedinečným. Jaká je největší chyba? Ustrnout. Vaše publikum se vyvíjí tak rychle, že ustrnutí znamená ztrátu relevance. Jak praví klasik, kdo chvíli stál, již stojí opodál. A v tomto případě to platí beze zbytku. Dohnat takové manko je pak neskutečně nákladnější záležitostí než průběžná evoluce, a navíc je spíše vzácností, že se takový vlak vůbec povede dohnat.

Nezapomeňte, že dnešní trh je plný značek, které ve svých kategoriích nabízí ve své podstatě jedno a to samé. To jediné, co může odlišit, je jedinečnost zážitku při veškerém kontaktu s vaší značkou. Vyhrají však jen ti, jejichž zážitek bude nejucelenější a celkový příběh značky nejsmysluplnější. A to je skutečný význam brandingu.

Uchopte to, v co věříte, že vaši značku odlišuje a protáhněte tuto svou jedinečnost napříč všemi kontaktními body. Pak bude vaše značka nepřehlédnutelná. Chopte se brandingu tím jediným způsobem, který přinese vaší značce úspěch.