Lidi čtou jen to, co je zajímá a baví. A někdy je to reklama.
– Howard Gossage
Odchod ze světa síťových agentur může být pořádný držkopád, ale rozhodně je to zkušenost, která za to stojí.
Pracovat pro velké světové agentury je pro začínající kreativce ta nejlepší škola. Naučíte se drill, pochopíte důležitost procesů a – pokud máte štěstí jako já kdysi – dostanete příležitost učit se od špičkových kreativců a stratégů. Zjistíte, jak budovat značky, uvolnit jejich potenciál a vidět věci v širších souvislostech. Naučíte se vidět „the bigger picture“.
Velké agentury jsou skvělé i tím, že je tam spousta práce. A pokud to není nějaký hot shop (který u nás dnes nenajdete), máte jako mladí kreativci reálnou šanci dostat se rychle k větším zadáním. To je příležitost, kterou byste měli využít na maximum. A pak odejděte.
Proč? Abyste našli svůj vlastní hlas. Definovali vlastní estetiku. Vybrousili svůj osobitý způsob vyjadřování a naučili se do své práce promítat svůj pohled na život a své hodnoty.
Být sám sebou znamená objevit svou přidanou hodnotu – a to je něco, na co se budete moci vždycky spolehnout. Svět nepotřebuje další bezpohlavní reklamní estrádu, ale právě vaši jedinečnou perspektivu.
Samozřejmě, všem se líbit nebudete – a to je úplně v pořádku. Lidi nejsou stejní – naštěstí. Jsme ale v byznysu, ve kterém bychom měli dělat věci tak, jak je sami chceme vidět. Bude to pak právě váš jedinečný způsob vyjádření, díky kterému si najdete své publikum. Stejně tak i produkty a klienty, kteří s vámi budou sdílet podobný náhled na život. Pak budete mít opravdu velkou šanci, že lidem v hlavě něco zůstane.
Držím vám všem palce.