Stratég tráví desítky hodin hledáním insightu a formulací zadání, které musí být jasné, odlišující a smysluplné. Týmy zkušených kreativců týdny ladí myšlenku. A pak přijde focus group. Parta…
Jestli takhle přemýšlíte o tvorbě, máte problém. Možná ne hned, ale brzy. Proč? Protože skutečná kreativita nevzniká z logické dedukce, struktury ani dat. Přichází z tance mezi chaosem…
Vážně si myslíte, že znáte svou cílovku? A rozumíte opravdu vlastnímu dítěti? V marketingu máme tendenci si hodně věřit. Výzkumy, segmentace, archetypy… všechno máme. Naše sebevědomí stojí na…
Agentury často začnou tendr nebo prezentaci tirádou o strategii. Výzkumy, data, insighty, analýzy… všechno do detailu. A pak – když přijde na řadu samotná kreativní část – je…
Proč je v Česku tak málo silných značek? Když se bavíme o značkách, je potřeba si uvědomit jednu zásadní věc: nebavíme se o firmách. Nepochopení rozdílu mezi těmito…
Je to schopnost, kterou má každý k dispozici a dá se trénovat. Stejně jako svaly. Jenže většina lidí ji používá nevědomě a na nesprávných místech. Minulý týden jsem…
Lidi čtou jen to, co je zajímá a baví. A někdy je to reklama. – Howard Gossage Odchod ze světa síťových agentur může být pořádný držkopád, ale rozhodně…
„Když všichni milujou tvojí práci, hraješ nejspíš moc na jistotu.“ David Carson V naší práci musíte přitáhnout pozornost a udělat něco výrazného. To s sebou přirozeně nese riziko,…
Kreativita by měla být hnací silou pozitivních změn. Ve světě reklamy je ale realita často jiná. Denně čelíme zásadní otázce: Má naše práce sloužit lidem, nebo jen generovat…
V roce 2011 jsem se ocitl na rozcestí: zůstat u výrobní linky – ve světě velkých síťových agentur, mít jisté příjmy, ale nebýt šťastný a ani zdravý; nebo…
Instantní nápady – velká past. Je poměrně snadné podlehnout kouzlu „mozkových bouří“, zvlášť když nevíte kudy kam. Ty však jsou jen zaručenou cestou k průměrnému výsledku. Samozřejmě, na…
Fluktuace a nekonzistence marketingových týmů jsou pro každou značku velkým ohrožením. Změny ve vedení marketingu jsou běžnou záležitostí. Problém nastává, když svou představu nově příchozí marketéři neskloubí se…